Nabídka akcí pro MŠ

Přehled akcí pro MŠ

Nabídka besed pro MŠ ke stažení

SEZNÁMENÍ S KNIHOVNOU

Krátké představení knihovny, co to vlastně je a co se v ní všechno dá dělat. Ukázání oddělení a knížek, které jsou pro děti vhodné, povídání si o tom, co musí děti udělat, aby si knihy mohly půjčovat domů. Následuje krátký program a prohlížení knih.

KNÍŽKA

Hervé Tullet – společné čtení knihy Knížka, kouzlení s jejím obsahem, poznávání barev a počítání do deseti.

SKRZ POHÁDKU

Seznámení dětí s pojmem pohádka. Pomocí obrázků pohádkových postav děti rozpoznají rozdíl mezi dobrem a zlem.

ZVÍŘÁTKA

Práce s obrázky zvířat, rozdělovaní na lesní, domácí a ty co u nás žijí pouze v ZOO.  Čtení a prohlížení vhodných knih na dané téma. Možnost puštění vizuální či zvukové ukázky.

DOMEČEK PRO MYŠKU

Petr Horáček – práce s knihou, společné čtení, poznávání hlavních zvířecích hrdinů, povídání si o příběhu knihy.

HUSA LÍZA

Petr Horáček – pohybová lekce na téma knihy Husa Líza. Děti se naučí pantomimicky předvádět jednotlivá zvířátka a to poté aplikují při čtení knihy.

GRUFFALO

Julia Donaldson – rozpoznání hlavních hrdinů z pohádky, postupné skládání Gruffala, společné čtení zvukové knihy, předvádění zvuků hlavních postav, vymalování si omalovánky.

O VLKOVI, KTERÝ VYPADL Z KNÍŽKY

Thierry Robberecht – společné hledání z jakého příběhu nám vypadl vlk, povídání si o pohádkách, ve kterých je vlk hlavní postavou. Rozebírání pocitů vlka z knížky, kreslení jednotlivců, jak si vlka představují.

BUDULÍNEK

Povídání si o Budulínkovi, pomocí obrázků skládání celého příběhu, ukázka.

DLOUHÝ, ŠIROKÝ A BYSTROZRAKÝ

Náhodné losování postav ze dvou pohádek. Rozdělení, které postavy do jaké pohádky patří. Následné povídání si o pohádce Dlouhý, Široký a Bystrozraký, rozebírání plusů a mínusů těchto vlastností.

MALOVÁNÍ S BÁSNIČKOU

Pomocí jednoduchých básniček se dětí učí kreslit krok za krokem berušku, padák, domeček, šneka a spoustu dalších věcí.

EMUŠÁK FERDA – RADOST

Za pomoci plyšového žabáka Ferdy a jeho plyšové kamarádky mouchy Radosti se děti dozvídají co to vlastně je mít radost. Společné čtení příběhu, na kterém si ukážeme rozdíl mezi radostí a jinými pocity. Závěrem si děti vybarví vlastní mouchu představující radost a udělají jí výraz, který tento pocit vystihuje.

JEDNOROŽEC EMIL – SMUTEK

Aurélie Chien Chow Chine – Děti se s pomocí různých obrázků seznámí se základními lidskými pocity a na základě čtení o smutném jednorožci Emilovi si povídáme o smutku.  Diskutujeme s dětmi, proč bývají smutné, a co proti tomu dělají. Na závěr se naučíme krátké dechové cvičení na zažehnání smutku.

KAMIL NEUMÍ LÍTAT

Jennifer Berne – společné čtení knihy, povídání si o přátelství a o tom, zda je nebo není dobré být jiný než ostatní. Rozebírání názorů dětí, jak by se s danou situací, se kterou jsme se seznámili v knize, popraly.

Datum tisku: 19. 04. 2024 07:45
Poslední úprava stránky: 19. 03. 2019 07:53